lördag 22 juni 2013

Midsommar

Ibland bloggas det bättre än andra gånger, just nu är jag inne i andra gånger men titt som tätt händer det något här ändå! Titt som tätt är nu. Igår firade vi midsommar och oj så trevligt vi hade det. Klockan 12 styrde vi kosan mot Sannahed för att möta upp familjen Emdemalm/Widarsson. Vi åt korv, fikade, dansade massa danser runt midsommarstången och red häst. Skitstor häst som mamman i familjen försökte avstyra men pojken i familjen bestämt skulle rida på. Att hästen minutrarna innan blev skitskraj för en buss och skenade galopperande iväg över ängen gjorde ju inte så att mamman i familjen kände sig mer lugn att sätta upp sin 3 åring och glatt svansa runt åkern. Men hej vad grym vår lille Melvin var på att rida! Såg ut som han inte gjort annat! Stolt mamma, snäll häst! 

Det bar sedan av hemåt igen för mer lek, mer mat och ett och annat glas rose'. Oliver kastade in handduken redan kl. 18.00 så det blev en lugn kväll. Ella och Melvin lekte för fullt och Lukas gled runt och trivdes. En toppendag med finaste vännerna! 

Och nej, jag är inte naken bakom hästen på kortet. Jag bär det fantastiska plagget tubtopp! Jag och tubtoppar är ett den här sommaren. När den här sommaren är slut ska jag vinka hejdå till tubtopparna och välkomna de gamla vanliga linnena igen. Vilken fröjd!



1 kommentar: